dinsdag, januari 31, 2006

sporten goed voor het brein

Sporten is één van de beste manieren om met de jaren geheugenverlies en zelfs de ziekte van Alzheimer te vermijden. Vanaf welke leeftijd? Welke sport? Hoe vaak moet je ze beoefenen? Hoe werkt dat precies? Er bestaan vandaag antwoorden op al die vragen.
Ikzelf moet deze vragen niet beantwoorden, e-gezondheid doet dit gelukkig wel..
Wat mij intrigeert: ikzelf ben nu een klein jaar aan het lopen - al zal het voor anderen eerder hobbelen zijn - en moet toch iedere keer zoeken naar de motivatie. Mijn motivatie is samen lopen... Begin 2005 startte ik via een gekend loopschema en ondertussen blijf ik op die 5 à 7 km afstand hangen. Van sommige hoor ik dat je verslaafd wordt aan het loopgevoel. Ik ervaarde dit tot nog toe nog niet... iemand motiverende tips?