dinsdag, februari 14, 2006

domiciliëring per maand

Weinig dienstverleningsbedrijven bieden de kans om per maand een domiciliëring te nemen.
Gisteren las je het al: betalen via domiciliëring draagt de voorkeur van veel klanten.
De mogelijkheid voorzien om een domiciliëring te nemen op maandbasis ipv op kwartaal- of jaarbasis kan de meerwaarde van een domiciliëring beklemtonen binnen de dienstverlenende sector. Binnen de dienstverlenende sector, waarin het ziekenfonds, meespeelt, is er al vast één die hierin het voortouw neemt.

2 Comments:

At 18:10, Blogger Ilse Jansoone said...

Ik ben alvast één en al voorstander van domiciliëringen. Als ik met andere mensen hierover praat lijken een aantal daar principiële bezwaren tegen te hebben: "ik heb ooit één keer het geval gehad dat er verkeerdelijk een heel pak geld van mijn rekening is gegaan, dus dat doe ik niet meer." Ik kan die redenering wel volgen maar enkel als je te maken hebt met bedrijven waar je nog geen vertrouwen in hebt. Van het ogenblik dat je je waarde bewezen heb, dan vind ik is het moment om die betalingswijze voor te stellen. Staan wij stil bij het juiste moment om het aan de mensen te vragen? Of stellen we de vraag wanneer het bij ons best uitkomt? Volgens mij is het in ieders voordeel dat je gezondheidsverzekering altijd, op elk moment in orde staat. Dat je zeker bent als er iets gebeurt dat je er beroep op kan doen. Dat vind ik ook zo voor een brandverzekering bijvoorbeeld. Maar, nog eens, ik begrijp als je voor een nieuwe partner kiest, dat je eerst wilt checken of alles wel goed wordt opgevolgd. Dus, wanneer is het juiste moment om de vraag te stellen? En kunnen we het op een manier stellen dat geen moeite kost voor de klant?

 
At 15:56, Anonymous Anoniem said...

Vooral in de communicatie (telefoon en internetproviders vb) is er veel wantrouwen tov domiciliëring, omdat daar al een hele reeks 'wandaden' gebeurd zijn, zoals stopzetting van contracten en toch blijven betalen, enz.

 

Een reactie posten

<< Home