integratie personeel gezondheidszorg
Kluwer staat stil bij de vraag "hoe krijgt u nieuw personeel zo snel mogelijk geïntegreerd en volledig productief? Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat de ‘informationele aanpak’, waarbij nieuwkomers een stortvloed aan informatie over zich uitgestort krijgen, veel minder succesvol is dan de relationele aanpak. Bij deze aanpak worden nieuwkomers geholpen om snel een netwerk van relaties met collega’s te vormen bij wie zij de informatie kunnen krijgen die ze nodig hebben om productief te worden.
Ook in de verzekerings- en gezondheidssector is jobhopping geen vreemd gegeven. Intern hertekenden wij het programma voor onze nieuwkomers richting 'relaties', 'wie is wie', 'wie doet wat',.. met positieve resultaten. Valkuil blijft het feit dat nieuwe medewerkers (te) snel in hun operationtele omgeving geplaatst worden met een prestatiedoelstelling op korte termijn.. Coaching is cruciaal en staat centraal! Hoe pakken jullie het aan?
En als je dan toch op zoek bent: wij kunnen je in beweging zetten via een uitdagende job?
1 Comments:
Tegenwoordig draait alles inderdaad om "prestatiedoelstellingen" en vooral "snel beter worden", wat vaak ten kosten gaat van het achterhalen vd oorzaak en mensen dus niet per definitie beter maakt.
Een reactie posten
<< Home